söndag 26 april 2009

Friluftsliv

Egentligen skulle jag varit i källaren hos kajaken,
men igår var jag på folkhögskolan för det var
öppet hus där.
Thomas (idrottsläraren) och jag visade lite av skolans
möjligheter till friluftsliv, vi hade tagit fram en kanot och
den ena av skolans nya kajaker + en av mina.
Vi bjöd på kokekaffe kokt över öppen eld, i en trefot hängde
kaffekitteln, det var mycket uppskattat.
Jag hade tagit med min arbetsbänk och min påbörjade paddel
som jag arbetade med, det var många som var nyfikna på vad
jag gjorde för något.
Om intresse finns kolla på länken nedan...
http://www.glimnet.se/w24/visa.asp?SidaId=46


Så därför har jag inte gått ner till min kajak idag, nä, jag
ville fortsätta och putsa på min paddel, solen har värmt
gott idag.




Här, en bild på det nya källarfönstret och
dagvattenledningen som jag fick dra om för
den kom precis där fönstret skulle öppnas.

Det var allt för denna gången

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar