måndag 23 mars 2009

Det ljusnar





I lördags kom min svåger hit, vi hade årets andra paddeltur i Immeln, den första var på juldagen. Sedan la isen sig.
Det var en aningen mulet när vi startade från Breanäs, vi rundade fars nabbe sen paddlade vi norrut med kurs mot Ekehultsån.
Vi kom halvvägs upp mot sjön Jämningen, där blev det stopp för det låg träd rakt över ån. Det var bara att vända, färden gick vidare mot Brotorpet, därifrån kan man komma vidare till sjön Raslången, men det får bli en annan gång. Det blev fika där, nyponsoppa och mackor. Vi var ute i nästan 5 timmar, vädret blev bara bättre.
När vi kom hem var bastun varm och efter det var maten klar. Vilken härlig dag.
Brotorpet

Igår kväll var jag på forsättningskurs i eskimåroll, så nu har jag lärt mig grunden nu ska jag bra träna så jag kan göra den utan att tänka, men det är långt dit, och kallt.

Nu börjar jag se väggarna i källarrummet där det ska byggas, det ljusnar. Kanske kan jag börja i slutet av veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar