torsdag 2 september 2010

Stockenträff 2010

Tidig söndagmorgon

Helgen som varit tillbringade jag tillsammans med min fru och svåger Sven på Stockens camping. Så många kajaker har jag aldrig sett samtidigt, någon räknade dem till ca 125st

Bengt Carlsson´s NJORD

Fick tillfälle att prata med Bengt C som paddlade blå bandet med sin hemmabyggda Njord, han är först med att paddla HBB med en hemmabyggd kajak.
Grattis Bengt!

Själv var jag på kurs.. Eskimåsväng, Har varit på kurs tidigare för att lära mig att rolla men det var inte förrän nu polleten trillade på plats. Med min egen gula klarar jag inte av det ännu, kanske med lite mer träning. Jag fick prova att göra det med Björn Thomassons Black Pearl, vilken skillnad, med den gick det. Björn sa att nu har du pusselbitarna, så nu är det bara för dig att sätta ihop dem.

Ja nu måste jag sätta ihop min egen Njord så jag kan träna "roll", men det är så många andra måsten oxå, så kajaken kommer tyvärr långt ner på listan

Sven och jag fick förmånen att prova varsin Black Pearl av Petrus, (han driver Petrus kajak i Tranås och dit kan man åka och bygga sin "pärla") vi rundade Råön en sträcka på ca 5,5km. Det är en rolig kajak lättpaddlad men fy så jobbigt för benen, måste sitta med raka ben för den har så lågt däck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar