onsdag 30 juni 2010

formförändring 2

Det fungerade bra på fördäcket, så i söndags gav jag mig på akterdäcket. Jag slipade bort all epoxi och glasfiber på insidan, fy vad det dammade, så på eftermiddagen tog jag ut däcket på gräsmattan och fortsatta att slipa. Jag slipade bort extra mycket för att det lättare ska gå att forma däcket.
Nu ligger däcket på plats i källaren igen, med skruv rakt igenom ner till mallen under som  håller däcket i rätt form.

Idag har jag lagt på ny glasfiberväv och epoxi.  Har just varit nere och kollat om det ser bra ut, nästan inga luftblåsor under väven, skönt..



Här har jag täckt skruvskallen med maskeringstejp för 
annars fylls spåret ingen av epoxi och då blir det jobbigt
 att ta bort skruven

Fixering av bakom sittbrunen



3 kommentarer:

  1. Det är så roligt att följa ditt bygge! Sakta men säkert går det framåt :)

    SvaraRadera
  2. Tack och jag blir så glad när jag ser att du följer med vad som händer !!

    SvaraRadera
  3. Jag är djupt imponerad av ditt fina arbete, hade jag haft platsen i lägenheten i Broby, då jävlar hade jag byggd mig en "Silkeborg-kanot" i mahogny...
    Drömmar är gratis, jag får väl hitta en begagnad i Danmark, går nog på +10000.- danska riksdalar...

    SvaraRadera