söndag 7 mars 2010

Ännu mer slipdamm

Igår var revbenen rätt så bra, och så det kliade i sliptarmen. På fm när jag stod och slipade på akterdäcket så kände jag att det var någon som tittade på mig men jag var ju ensam i rummet... så tittade jag upp och ut genom fönstret och där satt grannens katt och tittade på mig och undrade säkert vad jag sysslade med.


Efter lunchen som vi åt i våran pensionärskuvös, (nästan +21 grader) fortsatte jag att slipa men nu blev det fördäckets tur. Jag tror att jag slipade bort ca 1,5mm trä.

 

Jag provade att lägga in en bit liggunderlag mellan slipduken och slipklossen så slipduken lättare skulle följa underlaget. Verkar funka bra.




Idag ömmar det en aningen i revbenen, men det lindrar jag med att ta ett par Panodil.

1 kommentar:

  1. Krya på dig! Roligt att det går framåt med slipandet!

    SvaraRadera